Monday, January 26, 2009

RiNTiHAn HaTi

Dua malam lepas...(24hb Jan 2009, 10pm)...Sgt mngantuk..So, tido la sekejap...Nak bgn balik bt keje..Konon2 sekejap la...Pukul 3 lbh br bgn (x ingt exact time)..Bgn..Perasaan bercmpur baur..Ya Allah..ak x buat pe2 pun mlm ni...keje sgt byk...Duk kt meja stadi....termenung...xde hati pn nk wat keje..sbb rs geram + sedih ng dr sndr...tgk keluar sliding door..cantik pmndgn mlm...bergemerlapan dgn cahaya lampu...sunyi...tibe2 rase mahu menulis...dgn laptop yg x dittp sblm tdo..terus buka Word...lalu terhasillah Rintihan HAti..Hayatilah mksudnye...Karya yg tak seberapa...dr seorg insan biasa...

RiNTiHan HaTi....

Aku membuang pandangan ke luar tingkap..

Mencari kedamaian di sebalik tabir malam

Meluahkan rasa hati pada kesunyian

Melihat cahaya lampu malam dengan harapan akan terbit sinar

Menyambut angin malam yang membelai jiwa

Gelora silam tak bisa terpadam

Ia akan hilang namun sebentar cuma

Lukanya telah sembuh

Namun parutnya tetap ada

Ya Allah..

Aku sudah memaafkan...

Namun ...

Ia selalu bertandang di dasar hati....

Hadirnya bisa membuat hati cukup terluka…

Mengenangnya bisa mengalirkan air mata..

Tegarkah menidakkan rasa pilu yang hadir..

Berpura-pura dengan kegembiraan yang segalanya palsu

Apakah makna titisan luka ini

Berdendamkah aku dengan kesedihan lalu...

Merintihkah aku dengan dugaan Ilahi...

Kuatkah aku melupakan duka semalam..

Sedangkan ia pedih mencengkam jiwa

Meratah sisa kekuatan yang sedikit cuma

Ya Allah, jika aku insan yang terpilih

Kau kuatkanlah keimanan ini

Agar aku bisa memadamkan segala duka

Melupakan kesedihan yang tidak bertepi

Moga ia berlalu dibawa arus masa

Yang aku sendiri tidak pasti di mana penghujungnya….


Titipan Rasa:Hidup itu indah jika ada maaf antara kita....

3 comments:

  1. mm.. puitis sunggoh!!! hehe.. jgn menung2 je, wat keje ape yg patut.. =P
    bile lg mau b'jumpe ni ek??

    ReplyDelete
  2. aah. pandangan pegi dibuang ke luar tingkap.
    taulah dekat ngn klcc :P

    ReplyDelete
  3. to udeq: hehe..mmg kn wat keje..byk lg x siap...itu la..nnt korg da hbs bln 3 nnt..leh la jmpe..ak da rojer madi...die pn ok je..nnt kt kuar lepak bersame2...

    to ida: tau takpe..syahdu je...tgh2 mlm..duk sorang2..mampukah ku bertahan..hahaha

    ReplyDelete