Saturday, October 24, 2009

Meneruskan KelansuNgan HidUp...

Salam..

saya sgt tertekan
blood test tidak bagus
satu result tu
nilainye 28
sedangkan normal hanya 4-6 sahaja
x expect pun
sbb terasa diri ok

cuba mengawal minda
cuba mengajar hati
supaya tidak riso
tidak perlu berfikir
tak ada apa2

but
2-3 hari ni tidak sihat
sakit2 sendi dtg balik
sgt riso
kalau sakit
mcm mana nak bekerja kalau sakit
sakit membataskan pergerakan

riso yang bertandang
menyebbkn hati x mampu bertahan
ingin sekali menangis
sudah lama tak menangis
sbb mahu jadi tabah di depan ibu saya
sy tak mahu ibu sy risau
ada kawan ckp
nangis dlm toilet
tapi saya adalah saya
kalau sy nangis
muka akan merah
jadi kesan tangisan tak mgkin dpt disembunyikan

tapi sy perlu menangis
sbb sy sudah sgt tertekan
sy sudah murung
sy sudah xde mood
sy jadi malas berckp
air mata menitis perlahan2..
di bibir mata
cepat diseka
jatuh kembali
saya mahu menangis teresak-esak
sbb itu mmbuatkan sy rase lbh lega

sy juga berfikir secara gila
saya tahu klau saya naikkan dose ubt yang sy mkan skang
saya akan ok..
patut tak naikkn dose ubat sewenang2nye
tanpa nasihat doc
naikkan ckit je
tapi ubat ini berbahaya

ok fine
bertahan
hanya beberapa hari lagi
sebelum jmpe dr

kawan ckp
anda kan tabah
yup
sy perlu tabah atau sy akan rebah


7 comments:

  1. tabah...
    tenang..
    you will be better..
    insyaAllah

    ReplyDelete
  2. aida..dop sihat ke..
    huhuhu..sakit sendi jgn lupe sapu ubat..
    mkn ubat ikut nasehat doc eh..
    insyaAllah..anda kuat..anda tabah..

    ReplyDelete
  3. jgn stress2 ea..nnt kite gi bercuti=)

    ReplyDelete
  4. alalala...jgn nangis2 eh..klu dulu nina slalu sapukan ubat. kan nina?
    u will be better...insyaallah. ak sentiasa doakn ko aida..go..go aida

    ReplyDelete
  5. jangan bersedih kawanku...
    anda pasti boleh harungi dugaan ini..
    sesungguhnya setiap ujian Allah akan membuatkan kita lebih tabah dan mengingatiNya..

    ReplyDelete
  6. adakah anda akan terus rebah? atau tabah?

    ReplyDelete
  7. aida syg......
    silela BERTABAH k!
    jgn mudah putus harap...
    pape hal,call ak k!

    ReplyDelete