Friday, November 18, 2011

Pokokku BungaKu...

Salam

Seperti yang saya nyatakan di bawah... i went to BKC course for 3 days... Kursus Budaya Kerja Cemerlang. Tak cukup cemerlang ke? bukanlah begitu.. cume semua staff kena pergi kursus ni. Bos pun pergi HOKEY.. hehe..

salah satu aktiviti adalah pokokku bungaku... di mana kami diminta melukis pokok dan bunga kehidupan masing2.. dari akar yang menggambarkan bilangan adik-beradik, bunga melambangkan kegembiraan .. dahan patah menggambarkan kesedihan, kedukaan dan kejatuhan.. lebih kurang begitu lah..

setelah sesi berkenaan yang mane diadakan dalam kumpulan, semua peserta kembali berkumpul, fasilitator tanye pengajaran dari sesi berkenaan

&

one of my group member... actually my group leader said this "sy sedih dengar cerita seorang dari ahli kumpulan saya... nampak gembira dan ceria.. tapi penuh kisah duka"..

sy hanye tunduk kerana tahu kata-kata itu memang dimaksudkn kepada saya... sy rase satu dewan menumpu pada saya wlpn name saya tak disebutkan.. sbb dalam kumpulan pun sy memang paling ceria (if i can say that la.. i think my statement was relevant)..

dalam sesi itu ade juga yang menangis.. bile kite meluahkan kedukaan dan kesedihan tak mudah untuk menahan air mata..

huh.. sy bukan berlakon ketawa dan bergembira.. cume saya cuba singkirkan kesedihan dan kedukaan dengan ketawa seolah-olah tiada apa yang berlaku..

secara jujurnye bile orang tak sngka kite sedih sedangkan kita menderita nampak seperti kite pandai menyembunyikan segala kedukaan itu. TRUST ME!.. untuk jadi seperti itu, bukan perkara mudah, perlukan kekuatan yang bukan sedikit. seperti kite letakkan duri-duri kesedihan di dalam satu bilik dan ruang tamunye ialah bunga-bungaan yang segar mewangi dan berkembang mekar.. itulah perumpamaannya.. BE WARE! itu juga bukan lakonan..

7 tahun sudah berlalu
2004 hingga 2011
apa yang berlaku 13 tahun lagi
2024

who knows? kuasa TUHAN
tiada siapa dapat melawannnya..
kenapa perlu mengira .. adkah saya sudah berputus asa.. sudah tentu tidak..

ayat terakhir dalam pembentangan POKOKKU BUNGAKU di dalam kumpulan.. bile semua dengar sy bercerita kisah hidup.. sy akhiri ayat dengan " HIDUP PERLU DITERUSKAN.. YES"

6 comments:

  1. nice entry! well i should confess that i miss u a lot on fb~~~~ but since u are still not in the mood of reactivating it, do keep me posted on your blog so that i could catch up on things that happened around u.

    Akhir kata,

    " u can count on me,like 1,2,3 i'll be there~~ "

    hehehe... :)

    ReplyDelete
  2. what happen in 2004?
    u r so mysterious..
    huhu :)

    ~ Aisyah ~

    ReplyDelete
  3. udeq: tq.. i miss u too dear.. abt reactiving fb, actually have no idea abt dat.. hahaha.. rase cam malaslah bt mase sekarang.. blog akan di"update" selalu.. insyaallah... akan spend sikit mase untk itu..

    ReplyDelete
  4. cik cah: 2014.. back scene story ek.. not here la...

    ReplyDelete
  5. nak email add.... ko online ym tak lately ni?

    ReplyDelete
  6. email add aidanurul86@yahoo.com...
    ak bese on9 je... hehehe

    ReplyDelete