Thursday, September 2, 2010

NosTaLGia...


Salam.. saya kembali menulis di blog lama.. hehe.. sbb macam kurang feel menulis di blog baru.. blog lama macam banyak nostalgia... mestilah kan... blog pertama mestilah terus disayangi walaupun ada blog baru.. macam orang selalu sebut.. cinta pertama memang sukar dilupakan.. entah betul entah tidak.. no komen dari pihak penulis blog.. bab cinta memang selalu surrender..tetttt... hehe..

hari ni.. seronok.. sebab semalam berbuka puasa dalam kereta.. haha.. macam pelik.. kenapa semalam berbuka puasa dalam kereta.. hari ini seronok.. jika dipandang sekali imbas.. memang agak pelik.. tetapi jika diketahui maksud tersirat bagaimana dan kenapa.. anda akan tahu jawapannya..

kenapa berbuka puasa dalam kereta??

sebab pergi menjemput adik yang pulang untuk cuti hari raya.. adik lelaki seorang je.. jadi kakak-kakak begitu penuh kesabaran pergi mengambil adik di UMT.. wlpn menyedari hakikat akan berbuka puasa di pertengahan jalan.. expected!

jadi di rumah hari ini.. kedua2 adik telah berada di rumah..balik bercuti hari raya.. yea.. seronok.. rase macam gembira berkumpul adik beradik.. wlpn esk kena balik ke Setiu untuk bekerja kembali..

owh.. sebut pasal kerja dan cuti.. saya hanya start bercuti pada hari raya pertama.. maksudnya.. hari sebelum raya pun masih bekerja.. mcm sedih kan.. orang lain semua sudah pulang ke kampung halaman.. tetapi nurul aida masih bekerja.. memang dendang perantau la... dalam dingin subuh.. hatiku terusik.. kenang nasib diri di rantauan... haha.. lebih2 plk.. padahal tempat kerja ke rumah hanya sekangkang kera... sile fahami maksud peribahasa...bukan ikut ayat sebenarnya.. ok.. jangan berteka teki sedangkan tak sedia hadiah.. tempat kerja ke kampung halaman hanya 1 jam.. jadi x perlu kecoh esok nak raya petang sebelum raya baru nak balik..

okeh.. tutuplah cerita raya.. jangan nak sibuk sangat raya.. bak kata ustaz hasrizal "jangan merayakan akhir ramadhan" maksudnya.. jangan terlalu sibuk nak raya sehingga kita melupakan peluang untuk menghargai 10 malam terakhir bulan ramadhan..

kita terus ke bab seterusnya.. haha.. mane ade bab..

adakah saya akan terus menulis di sini secara konsisten?? tak ada jawapan yang pasti sekarang.. kena menunggu pengumuman tarikh tengok anak bulan... rase2nye.. ape kaitan menulis di blog dengan tarikh tengok anak bulan?? memang tak ada.. haha...

just wait n see..

saya masih menunggu dengan sabar..semoga segalanya dipermudahkan.. amin

TiTiPaN RaSa: Bunga..bunga berkembangan... mekar di dalam hati...

2 comments:

  1. cewah, berkembang nampak bunga di hati.. plan da berjalan ke mcm yg di suggest tuh??? hehehehe :P

    ReplyDelete
  2. haha.. tak pun... just go wif d flow la... sabar itu indah.... haha

    ReplyDelete