Friday, December 30, 2011

2011 dis Year...

Salam

Very Long time.. n write.. no time lah

Hehe... Cepatnye mase berlalu.. Setahun macam 2-3 bulan je. Today 30 Disember.

Next yer will come so soon. Welcome 2012. Haha.. Too early? Never mind. Takut nanti expired plk kalau lame2 tak update blog. sementara ade waktu wish dulu ek.

Segala kenangan pahit manis 2011 .. akan ditinggalkan. hukum dunia. yang berlalu kite namakan KENANGAN.. akan datang adalah MASA DEPAN, IMPIAN dan HARAPAN.

Azam baru? secara jujurnya saya selalunye tak memasang azam atau angan-angan. Haha. Jahat. Ayat angan-angan tak bagus dan berbaur sindiran. Harap maaf. Sometime i' too sinikal. Maaf sekali lagi.

Cume saya ingin tinggalkan tahun 2011 yang penuh dengan suka dan duka dengan hati yang terbuka: tertekan pada mulanye, sakit kemudiannya, recovery stage selepas itu, then happy with a lots of laugh at d end.. it was my 2011. Its doesnt mean when i'm sad i will be sad every second. Nope laa.. Just dat i'm telling big situatiation dat happen to me through out dis year.

Tinggalkan dengan hati terbuka. Buang segala kesedihan, campak rase marah kepada sesiapa sahaja yang sakitkan hati, teruskan rase gembira sbb saya tahu ramai yang sayang dan ambil berat. Hidup dengan tenang dan aman.

Bersyukur dengan apa yang telah dilalui. Alhamdulillah. Saya memang ade penyakit tetapi Allah berikan saya kesihatan yang baik. Sedangkan masih ramai yang kesakitan dan menanggung derita. Allah berikan saya kekuatan untuk bekerja dan menanggung keluarga wlpn ini takdir saya. Ada orang terpksa berhutang untuk sesuap nasi. Ya Allah. Terima kasih nikmat yang Engkau telah berikan. Masih ramai yang menganggur wlpn dah bertahun habis belajar. Masih ramai yang mereka bekerja tetapi bukan kerja pilihan mereka. Hospital dan klinik penuh dengan pesakit. Masih ramai yang berhujan beribut ke mana2. Alhamdulillah kehidupan saya lebih baik. Allah berikan segalanya. Dia yang Berkuasa. Segala kelebihan. Segala kekurangan untuk saya syukuri dan belajar jadi lebih baik.

Syukur PadaNYA. Segala puji hanya baginya.

4 comments:

  1. perhatian! aku kecik ati sbb:

    1) aku msg kat ym ko tak balas
    2) aku komen kat fb pun ko tak balas
    3) aku tpon henpon ko tp tak dpt ( ke ko tukar no tepon?)

    *aku sikit lagi nak merajuk ni..... anta sms kat no tpon aku, nnti aku call ko!!!!!*

    ReplyDelete
  2. aida, hbs lah ko. udeq dh merajuk. hehe
    barang yg lepas usah dikenang cik pinky
    biar hujan berlalu membawanya pergi. eceh
    moga hari2 mendatang lebih baik dari hari2 sebelumnya. buat kita semua. amin

    ReplyDelete
  3. udeq:

    Sorry.. lame tak on9.. hehehe...

    1. Bile ak 0n9 ko xde
    2. Ak dah deactive fb kan.. ko dah tau kan..
    3. Ak kan dah tukar no...

    ReplyDelete
  4. ajla:

    berat mata memandang.. berat lagi bahu yang memikul..

    ReplyDelete