Saturday, December 11, 2010

Mereka Tidak Memahami...

siapa mereka?? jangan tanye.. sbb itu adalah rahsia..

saya bersedih... kecewa dan rase sangat berkecil hati...

saya sebenarnye... tidak kisah apabila orang berkata2.. cume apabila org2 terdekat dan kita harapkan memahami.. berkata tentang sy.. judging me.. saya sangat sedih..

Maaf.. saya memang begini..

1. Sy serius..
2. saya banyak berfikir
3. Saya tak pandai berlakon
4. Saya bukan mudah untuk ketawa
5. Saya cepat stress
6. Saya tak boleh nak adapt kalau stress itu melampau
7. Saya cepat marah..

Saya tahu saya banyak sifat negatif.. siapa yg mengenali saya.. akan tahu kebenarannya.. kenapa saya begitu.. apa yg membuatkan saya jadi begitu...

Terus terang sahaja.. ketujuh2 sifat di atas tak mampu saya nak bendung kalau saya sakit... saya memang kurang kawalan diri bile saya sakit... jangan tambahkan kesakitan saya dengan mengeluarkan kata2 yg menyedihkan...

kadang2 bile sakit.. kite tahan.. sbb kita mahu bertahan... tak mahu dilihat lemah... asyik mengadu... tapi selama mana kite mampu berlakon seperti tiada apa2.. bergelak ketawa dan tersenyum manis sedangkan kita menderita... dan saya bukanlah pelakon hebat untuk berlakon hanya kerana ingin menyenangkn hati orang lain.. hanya kerana tidak mahu orang lain turut terasa tempias kesakitan sendiri.. sungguh.. saya tak mampu.. bukan saya tak cuba.. tak pernah berniat nak meraih simpati.. bukan saja nak menarik perhatian.. cume saya kadang kala mengadu untuk melepaskan beban rase di hati...

cukuplah jika ada yang sudi mendengar wlpn sesaat... wlpn tak dapat membantu.. wlpn tidak kurang kesakitan itu.. tetapi sekurang2nya hati sedikit lega seperti kurangnya separuh bebanan itu..

tapi mereka asyk berkata.

...terlalu banyk berfikir.. saya diam bukan bermakna saya berfikir.. yeah.. mungkin kadang2 begitu.. tapi bukan sepanjang masa... bile dikate begitu, saya hanya tersenyum tawar.. senangnye mereka berkata.. saya diam kebanyakan masenye kerana saya penat.. bukan sbb berfikir.. saya cepat letih.. disebabkan penyakit saya... jadi jangan kate sy terlalu banyak berfikir.. bile saya diam tak bermksud saya berfikir.. bile saya masam muka.. bila saya serius tak bermksd saya berfikir.. mungkin saya sangat letih.. hingga tak mampu nak tersenyum, tak mampu nak ketawa... malah tak mampu nak bercakap dan berbual dengan orang lain.. serius.. kdg2 tak mmpu... bile dah terlalu letih...

saya juga tak pndai nak berlakon... untuk menceriakan keadaan sedangkan saya tidak sihat.. dan tidak semua mase saya akan beritahu orang saya tidak sihat.. wlpn setiap hari saya akan rase sakit lebih2 lagi bile menjelang petang di mana kesan ubat sudah berkurangan...

yup.. saya tahu.. tahu tak semua orang memahami.. tak semua orang tahu kesusahan dan kesukaran saya menghadapi segalanya... cume kadang2 terbit rase terkilan bila orang yang tahu tentang saya bercakap bnda yang same... dan menganggap kite terlalu banyak berfikir dan melemparkan pandangan sinis seolah-olah kite mereka cerita.. sedih dan terkilan..

mungkin betul... orang tak kan tahu apa yg kite rase selagi mereka tak hadapi sendiri... bukan mendoakan yang tak baik untuk orang lain.. cume meluahkan apa yang saya rase... sekali kena baru kite akan tahu langit itu tinggi atau rendah...

saya nekad luahkan segalanya di sini.. sbb saya mahu buangkan segala rase pahit yang dirasai.. cukuplah smpai di sini.. saya bukan berdendam... saya juga tak mahu marah... cume bile terlalu terluka begini.. saya sukar untuk melupakan.. tetapi bukan bermkna kita tak boleh berkawan.. cume saya tak mampu semesra dulu... sbb dalam hati ada parut wlpn tak berdarah...

hidup saya.. pilihan saya... mereka bukan sesiapa lagi dalam hati saya... maaf... itu pendirian saya setakat ini... akan datang.. saya tak mahu bongkak... Kuasa Allah... siapa tahu...

TQ: Jannah, Fid, Ida dan Nina... saya bersyukur mempunyai kawan seperti anda...

TInTa PeNuLiS: Berat Mata Yang Memandang.. Berat Lagi Bahu Yang Memikul... Tetapi Saya ada Allah , Keluarga dan Kawan2 yang sangat Memahami.. Jadi Saya akan Kuat..

3 comments:

  1. tacing..
    frens are forever..
    :)
    biarlah org lain xphm anda.. kami kn adeeee

    ReplyDelete
  2. saya sangat tacing bile ibu dan ayah awop datang menziarah sy... serius... ibu saya pun cakap bnda yang same... ayah awop siap tanye orang lagi kalau keadaan sy.. nak bt cmne...

    ReplyDelete