Monday, February 14, 2011

Melalui Hari-hari Sukar...

Salam kawan2..

Melihat entri terakhir.. 11/12/2010... sudah 2 bulan tidak berblogim... dalam 2 bulan ini juga terlalu byk bnda yang berlaku... bukan mahu bersikap negatif.. tetapi memang realitinye begitu.. lebih banyak yg menyedihkan daripada yang menggmbirakan..

saya tidak sihat sepenuhnya sejak balik dari INDUKSI... bulan disember baru ni... sejak dari itu, kesihatan tidak menentu... on-off... lepas satu.. satu .. sakit yg datang.. and even untill now.. tidak sihat sepenuhnya lagi... sy selalu berdoa semoga saya dikuatkan semangat untk mnghadapi kesukaran ini..

secara jujurnya.. ini merupakan saat2 paling sukar dalam hidup saya.. sy tak pernah se"down" ini.. sehingga terdetik dalam hati "Ya Allah, apekah dosaku sehingga aku diuji sebegini hebat... Aku hambamu yang lemah dan tak mampu bertahan...Kau kurangkanlah kesakitan yang aku tanggung ini"..

Sungguh sejak saya sakit dari tahun 2004 sehingga sekarang.. saya tak pernah rase seteruk dan selemah ini dalam menjalani kehidupan... Entah lah.. Jauh di sudut hati.. saya kadang2 berputus asa..saya xnk memikirkan apakah bakal terjadi kepada saya esok mahupun lusa.. kadang2 hanya mahu tidur lena... kerana hanya dengan tidur kesakitan itu tidak lagi terasa.. cume sejak akhir2 ini tidur juga terganggu dek rase sakit...

Saya tahu.. sy kena berfikiran positif... sbb hanya itu akan memberi saya kekuatan untuk meneruskan hidup.. selain berpegang pada janji Allah... "Allah tidak akan menguji hambanya melainkan atas kemampaunnya" dan "setiap yang berlaku ade hikmahnya"... berpegang pada itu, alhamdulillah saya mendapat kekuatan...

bercakap pasal hidup dan mati... semua orang pasti melaluinye.. cume takdirnya memang berbeza.. kawan saya kata "mengingati mati itu bagus ...tapi bile kite tak cukup kuat.. kite akan takut.. logik kan.. semua orang takut mati..

dulu saya tak ada masalah dengan penyakit saya.. bukan x pernah jatuh sakit.. semasa final yer di uni.. saya juga sakit.. tapi entah la.. sekarang.. sukar nak diceritakan...

saya mengharapkan sinar pada hari-hari yg mndatang... semoga saya akan kembali seperti dulu.. supaya saya boleh terus gembira dan tertawa...

TinTa PeNuLIs: Manusia Biasa Yang Selalu menaNGis bila Tak Tahan Diuji.. Tapi Diri Yakin Bhawa Allah lebih Tahu Apa yang Terbaik..

1 comment:

  1. surely i'm not the best person to comment on this, if i were in your shoes i'm not sure either i can bear with those challenges anymore better than u. Allah tak akan uji kalau hambaNya tak mampu. Aku doakan yang terbaik utk ko!

    ReplyDelete