Monday, March 14, 2011

Dugaan Yang Melanda...

Salam..

Setiap kali menulis blog.. semua entri bercorak luahan perasaan dan kebanyakannya yang tidak gembira... lumrah.. bile kite bersedih... kite meluahkan ... kalau kite gembira pun mcm tu rasenye.. cume lately... byk bnda besar yang menyedihkan terjadi dalam hidup saya... life is more difficult...

Warded :

Saya warded 11 days... 7 days at H. Hulu Trg.. 4 days at HSNZ.... kehidupan yang terasa sangat menyedihkan... saya harap saya kuat.... wlpn saya byk menangis...setiap hari menangis.. kdg2 bersedih.. tetapi kebanyakannya kerana x tahan menahan sakit.. sukar untuk diluahkan.. sukar untuk digambarkan.... cume bile ini terjadi... saya merasakan ini adalah dugaan yang terhebat yang saya lalui setakat ini.. yess... sy telah melalui pelbagai kehidupan yang sukar.. seawal umur 6 tahun... saya telah tahu erti sebuah kehidupan dan kepayahan... bile diingat ape yang telah dilalui sepanjang 19 tahun (sejak umur 6 tahun)... memang boleh menitis air mata... segala perit jerih yang dilalui... tetapi dugaan kali ini memang mencabar.. entah... rase sangat berat sampai kadang2 rs cam x mampu nak bertahan... sometimes rase tak mampu nak bertahan...

11 days:

sehari ada 24 jam... setiap jam ade 60 minit... 1 minit ade 60 saat... sukar.. bile kebanyakan saat itu sakit... akan rase lame...

Discharge:

Alhamdulillah... setelah 11 hari saya dibenarkan keluar... wlpn masih tak sihat.. keadaan masih lbh kurang same.. duduk d rmah byk perbezaannya... dari sudut keselesaan.. dari sudut kehadiran ahli keluarga... x perlu bersusah payah nak datang melawat..dan paling penting dari sudut orang yang menjaga... ibu saya... tidaklah sakit2 badan.. makan x menentu bile menjaga saya di hospital

Seperti yang saya katakan... keadaan saya masih belum pulih.. setiap hari sakit... kdg2 terpksa makan painkiller... malam2 tak boleh tido...

Saya selalu berdoa semoga saya akan pulih... semoga kesakitan yang dirasai hilang... dan saya kuat menghadapi dugaan ini..

Entri seterusnya saya akan ceritakan dengan terperinci kehidupan sepanjang 11 hari di hospital.. tapi x janji... kalau ade ruang, waktu dan kesihatan baik insyaallah akan dilaksanakan..

ok.. setakat ini.. perlu berehat... luahan perasaan akan mengurangkan bebanan perasaan harapnya

TinTa PeNULIS: Bila ku sedari diri disayangi.. Langkah kaki ini semakin berani..

No comments:

Post a Comment