Wednesday, March 16, 2011

Abah & Ma

Salam..

Episod hidup diteruskan... selagi kita masih bernyawa.. Hidup perlu diteruskan walau sesukar mane... dan jangan menyalahkan takdir...

Saya sekarang tinggal di rumah mak cik saya (kakak ibu saya).. ibu saya ade sekali.. Kenapa ??

byk sebab dan antaranya ialah kat rumah tiada orang lelaki...dan tiada orang yang boleh memandu kalau ape2 terjadi... mean kalau saya sakit la.. duduk d sini lebh ramai orang juga... jadi rase lebih kuat... beban terasa dikongsi bersama...

semalam mak cik saya cakap "abah (husband mak cik saya) tak kisah.. duduk sini.. abah kate dengan siapa lagi nak bergantung kalau bukan dengan kita(mak cik dan pak cik saya).. ape yang kita makan.. sikit atau banyak... kite makan bersama.. cukup tak cukup.... "

i'm so touching.. saya tahu pak cik saya yang dipanggil 'abah' memang jenis begitu.. beliau tidak berkira.. nampak garang tetapi mengambil berat... rase sedih... rase terharu.. abah kalau diminta tolong memang senang... wlpn last minute...

care abah cakap macam takut tak cukup makan tetapi sebenarnye dah terlebih makanan.. asyk membazir saje... huhu..

my auntie yang saya panggil ma pun begitu... beliau sangat susah hati saya sakit... wlpn sebenarnye beliau juga tak sihat sangat.. setiap kali pergi melawat kat hospital mesti masak makanan yang nak dibawak..

Ma cakap... abah memang ambik berat sal semua adik beradik ibu saya... dari sebelum kahwin smpai sekarang semua anak-anak dah besar.. maksu saya abah yang isikan borang mintak kerja.. dah dapat tlg adjust duk trg pulak... semua abah yang tolong..

Mereka (abah dan ma)... berbual panjang dalam perjalanan ke Pasir Puteh (kat kelantan).. pergi klinik...

Semua orang susah saya tak sihat.. Maksu saya jugak susah.. tapi die tak dapat balik sbb tak sihat jugak... lagipun die agak jauh.. nenek pun susah hati.. atuk baru pergi meninggalkan kami.. 6 bulan yang lepas.. sekarang saya pula sakit.. hati orang tua... nampak kuat di dalam tak tahu macam mane..

Mengingati semua ini.. touching... belum cerita bab kawan2 yang sangat mengambil berat... Syukur...

Need to off... for next post...

BYe

TinTa : Tak PerLu Banyak Berkata2... Tindak tanDuk kadang2 MembuktiKan SegalaNya..

No comments:

Post a Comment