Sunday, March 27, 2011

Bilik Ambil Darah

Semalam x bloggim. sbb semalam banyak hal. a few thing happen. after all i'm still ok. wat ever it is. i'll keep it. just menerima sahaja. ok. membebel. tanpa memberi makna adalah satu pembaziran yang boleh diterima. fine. ikut suka penulis blog. kite nak bercerita pasal apa ek? idea macam banyak tapi semua dah hilang. nak berfikir macam x sesuai. saya bukan jenis orang berfikir semasa menulis blog. bile ade mood x perlu berfikir. idea datang mencurah-curah. owh cerita ini mungkin menarik. mungkin tidak. kite try dulu. kalau tak menarik sekalipun saya takkan delete. haha. tiada pilihan. semalam ke hospital. buat sekian kalinye. owh. bukan nak cerita pasal hospital. pasal lain. di bilik ambil darah: MA: eh, muda lagi. muda dari saya. nampak lebih tua (dalam hati. ko ape hal. nak cakap aku macam tu) Saya : Hah? (senyum je wlpn dalam hati. ko pe hal?) MA: dah kerja ke? Saya: dah. MA: Kerja kat mane? Saya: Kesihatan Setiu (dah buat muka terkejut) MA: Owh.. Nurse ke? Saya: Peg Zat Makanan (sec perlahan) MA: Mende? Saya : Peg Zat Makanan (dalam hati. bile nak siap ambik darah ni. asyk bercakap je. aku dah la nak cepat.) MA: Dietician ke?Saya : Bukan. Dietician duk spital. PZM duk health. MA: Owh.. Ambik darah. cuak jugak. sbb ade yang tak pandai ambik memang sakit. pernah kena dah. MA: saya ni terlebih makan. Macam mane? (aik. saya tak rabun lagi rasenya. rasenya tak gemuk pun. tak overweight) Saya: kena tengok diet dulu. baru boleh bagi nasihat. muka kerut2 kena cucuk. MA; sakit ke? Saya: Tak la MA: Saya kalau pegawai memang cucuk kuat sikit. Saya : Haha. (Buat lawak pulak. Saya gelak sambil memegang kapas takut darah keluar. ) MA: Adik. Lipat je tangan 3 minit. (Dalam hati. Sejak bile ko jadi abg aku.) Saya: Aah? Ok MA: Ambik darah ni hantar kat makmal. Lepas tu ambik urin. Saya: Ok. Terima kasih. Dah sampai luar. Terdengar perbualan di dalam.Pegawai Zat Makanan tak same ke dengan dietician .. bla..bla.. yang lain dah tak dengar.. sebab saya dah blah. pergi ke makmal.Situasi biasa. PZM tak same ek dengan Dietician?? Mesti la tak. Persoalan yang dah malas nak jawab. Tapi bukan salah mereka yang tak memahami. Haha.

2 comments: