Wednesday, January 25, 2012

aKU MaaFKan Kamu!!

Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu

Yang aku

Maafkan kamu

Tolong teruskan hidup

Jangan sebut namaku


********************

lirik mendalam... saya tujukan kepada mereka yang pernah menyentuh hati saya dengan perbuatan dan kata2 yang mengguris hati terutama mereka yang mengenali saya secara dekat. Semoga tiada sengketa yang bakal timbul sbb ketahuilah tiada dendam di hati cume untuk seperti dulu adalah sesuatu yang di luar jangkauan.


saya mungkin mudah terpedaya. sbb saya memang menghargai setiap insan yang hadir dalam hidup saya walau siapapun dia. kalau dikatakan saya mementingkan jawatan dan kedudukan saya tak melepak di di kaunter dan berborak dengan staf lain. kalau jurang pemisah dikatakan wujud, siapakah yang mewujudkannya kerana bagi saya semua manusia adalah sama dan layak dilayan sama rata kecuali mereka yang tiada adab dan sopan mungkin saya tak layan dan xkan melayan.


kebaikan itu jangan disalah ertikan. saya tidak mudah terasa wlpn saya berhak. saya tidak marah walaupun saya berhak. saya tak berkira wlpn ade yang mintak tolong tak berkaitan dengan kerja saya, saya sedia membantu wlpn sekadar idea mahupun sekadar mendengar keluhan. cume jangan melampaui batasan. gurauan perlu ade hadnya. kata2 perlu ade manisnya. perbuatan perlu ade kewajarannnya. dan jangan mengambil kesempatan di atas kelonggaran yang diberi.


saya tak suka memberi arahan wlpn sebenarnya itu arahan. saya lebih suke meminta tolong untuk melaksanakan sesuatu. tetapi jika saya minta pertolongan, saya tak suka minta banyak kali sbb takut orang tak suka. pada saya, cukuplah sekali sbb tak mahu dikatakan mendesak. jika mereka take serious it will continue by action or any respon as should. kalau tidak, saya anggap mereka tak ambil serius tentang apa yang saya minta dan saya amat tidak boleh bekerjasama dengan orang yang merasakan hanya mereka yang busy dan tak sempat nak ambil tahu hal kerja orang lain.

No comments:

Post a Comment