Saturday, January 7, 2012

SeinDah Biasa!

Salam. Salam sejahtera. Semoga hidup kita semua diberkati. Amin.

Saya menerima beberapa berita gembira.

Ramai akan mendirikan rumah tangga. Tahniah kawan-kawan!.

My kazen akan bertunang 24th Jan 2012. So suprise but really happy to hear that. Setelah ape yang die lalui, now everthing will be end dengan baik. Saya doakan untuk dia.

Kami membesar bersama. Raya bersama. Enjoy bersama. Ambik gambar melompat dan menggedik bersama. Have fun at teen age wlpn kami sebenarnye telah dewasa. Dewasa asal. Itu tiada isu kerana matang itu subjektif. Isunya kakak beliau belum bertunang lagi. Ade isu? Memang ade isu selagi manusia punye mulut. Starting now bila orang tahu sehingga waktu yang tak pasti.

Her sis, my kazen which i call kak long reply when i text her dis morning:

Mine: Kak long.. dengar cite kak ngah nak bertunang.
Kak Long: merisik minggu depan, tunang raya cina, huhu. sekejap je kan kalo dah jodoh.

Saya melihat word "huhu" dan latest statement from her macam kurang enak. Adakah kakak sudah terasa dan berfikir. Then i reply:

Mine: Setuju. Kalau he/she is d rite person u just need a second to say yes. p/s: ayat macam berfikir.

kami berbalas text. Tak perlu dinyatakan semua d sini. Dulu langkah bendul satu isu, skang bukan lagi. At least contoh sudah ade depan mata. Mengenali mereka berdua sejak kecil, kami rapat, berkongsi cerita wlpn bukan semua.

Itulah. Orang boleh bercerita apa sahaja, tapi at d end kite akan melaluinye. Biarlah orang berkata apa sahaja, asalkan kite tak buat salah. Kadang2 kite akan letih sehingga kite perlu membuat suatu keputusan. Buatlah. Sebab semua keputusan yang kite buat, tak akan ade yang sempurna. Malah yang terbaik pun ade kekurangannya. Kerana tiada yang sempurna. Hanya DIA. Doa, minta padaNYA. Sebab DIA berkuasa atas segalanya.

My fren text me dis :

BILA ENGKAU MEMANDANG SEGALANYA DARIPADA TUHANMU,
YANG MENCIPTAKAN SEGALANYA,
YANG MENIMPAKAN UJIAN,
YANG MENJADIKAN SAKIT HATIMU,
YANG MEMBUATKAN KEINGINANMU TERHALANG
SERTA MENYUSAHKAN HIDUPMU,
PASTI..
AKAN DAMAILAH HATIMU
KERANA MASAKAN ALLAH SENGAJA MENTAKDIRKAN SESUATU SEGALANYA
UNTUK SESUATU YANG SIA-SIA
BUKAN ALLAH TIDAK TAHU
DERITANYA HATIMU
RETAKNYA HATIMU
TAPI MUNGKIN ITULAH YANG DIA MAHU
KERNA DIA TAHU HATI YANG SEBEGINILAH YANG SELALUNYA
LEBIH LUNAK DAN MUDAH UNTUK
DEKAT DAN AKRAB DENGAN-NYA.

saya kagum dan terdidik dengan ayt di atas. dititipkan oleh seorang teman yang saya luahkan segala kesedihan yang tak mampu di bendung lewat hari lepas. LEPAS. itu yang penting. sbb saya mahu move on. Saya tak mahu menyalahkan sesiapa supaya hati ini lebih tenang dan mampu melawan kekalutan yang kadang2 datang tak kena pada tempatnya. I text dis to my Kak Long. Hope she can feel better coz i lov her. I meant it!.

No comments:

Post a Comment