Friday, January 13, 2012

Innocent @ Berbaik SangKa

Salam.

Saya sendiri tak tahu. Saya terlalu lurus bendul ke atau jenis yang berbaik sangka. Mudah percaya apa yang orang cakap seperti semua orang adalah baik hati atau berniat baik. Dan tidak ade orang yang berniat mempermainkan dan menipu. Serius. Some issues sy memang cepat suspicious. Sangat sangat la. Saya risau. Tetapi kalau orang memang dah baik ng saya, saya memang xde suspicious. Saya percaya. Sungguh. Dan akhirnya saya tertipu.

Macam juga saya anggap orang baik ng saya. Anggap sebagai adik atau anak tetapi sy tak tahu niat di sebalik itu sebab saya tak pernah bersangka buruk.

Saya jenis x suka peningkan kepala, sakitkan hati dengan fikirkan orang ade niat buruk ke atas kita. Saya jenis yang begitu. Sehinggalah diberitahu itu susah nak percaya orang ada niat buruk. Itu pun masih bersangka baik dengan mengatakan "beliau" tiada niat untuk buat jahat ataupun "beliau" terpaksa dan sebagainya. Itu yang sukar. Kalau mampu membenci kan lebih mudah sebab tak akan ada rase dalam hati. Kesian. Kan mudah. Tapi sekali ornag dah baik ng saya, saya tak mudah nak benci wlpn sedar saya berhak marah atas penipuan atau kepura-puraan itu.

Semoga mereka sedar dan saya boleh lebih keras hati. Amin.

1 comment:

  1. bersangka baik itu dituntut tapi dalam masa yang sama kita berwaspada agar tak terlalu kecewa :)

    ReplyDelete