Friday, January 20, 2012

Saya Masih Di Sini!

Perlukah tengok cerita NADA CINTA setiap hari? Maraton setiap sabtu. soalan yang selalu bermain di fikiran. Haha. Lupekan. Kalau orang yang tengok sinetron indon cakap pe la cite ni, mengarut je lupekan saja kalau anda ingt mereka tak akan tengok dah selepas merungut. Tidak.. tidak..

Okeh. Lupekan.

Tq to my BFF... cik nurul huda binti razali atas kiriman card anda.. sgt excited when one of staff clinic sms " cik aida dah ambik sampul surat warna pink, ade kiriman untuk c.aida. sy letak dalam pigeon hole"... tq UDEQ!

proceed!

NIAT & KEIKHLASAN!

sukar ditafsirkan. bila kite ikhlas kite tak perasaan pun ape juga kebaikan yang kite lakukan, atau kite lakukan tanpa sedar. itu memang ikhlas. sbb kite tak berfikir pe yang orang cakap, adakah orang tengok kite buat baik, bos tahu ke tak?

salah seorang staff pernah tanye saya, bile die jumpe sy di pejabat on saturday which PH la ari tersebut di terengganu. Saya pergi program dari pagi smpai tengahari, balik kuarters, solat zohor, masuk ofis.

Staff A: Kuat nye kerja c.aida. Bos tahu ke tak ni?
Me: Hahaha. Dia tak tahu pun xpe..

Serius sy memang tak terfikir pun pasal bos perlu tahu sy masuk pejabat hari sabtu. Tidak perlu tahu pun xpe.

Baru ni my auntie risau cucu die. Senang nak dapat kerja ke tak.. ambik course camtu. MY mom said la xyah la pikir pasal tu lagi. Biar die belajar dulu. Lepas tu my auntie cakap:

"Tu la. Tengok kak long (saya la). Semua orang kata susah nak dapat kerja. Tapi cepat je"

Alhamdulillah, rezeki saya dan keluarga. Masa saya habis belajar. Saya memang nak cepat dapat kerja. Bukan sebab saya nak beli nset baru, baju baru, handbag cantik, nak beli kereta. Tidak. tidak. Lesen kereta pun tak ade dan tak terpikir nak ambik. Saya tak pernah berdendam dengan kesusahan dengan kesusahan hidup saya. Saya tak pernah terpikir, tengok org pakai nset canggih dan saya cakap kalau ak dapat kerja, ak nak beli nset camni jugak. Tengok la nanti. Tidak. Saya bukan begitu, mungin sbb sy bukan jenis technology punye orang. Kalau orang tanye saya pakai nset pe, sy tahu sony, tapi jenis pe sy mmg tak tahu.

Mungkin kerana, sy memang betul2 nak daptkan kerja dengan niat nak tolong mak yang banyak berusaha dan berkorban untuk sy dan adik2. Memang itu sahaja niat sy. Tidak yang len. Orang lain nak pakai honda civic ke, perdana ke, gen2 ke, myvi sekalipun. Saya tidak ke arah itu. Cuma saya harap dapat beli kereta sbb kesian tengok mak selalu kena hujan naik motor. Itu sahaja. Bukan nak show off. Memang segalanya demi keluarga yang saya fikirkan.

Dan mungkin dengan itu, Allah permudahkan rezeki saya. Saya tak pernah terfikir nak berehat dulu selepas habis belajar baru nak cari kerja. Sbb saya tahu saya ada tanggungjawab yang perlu dipikul. Saya lakukan segalanya demi keluarga.

Alhamdulillah. Saya bersyukur, kedua2 adik saya berada di menara gading. Terima kasih Ya Allah. Saya senang hati wlpn sy tahu itu bukan jaminan untuk hidup senang pada masa akan datang tetapi sekurang-kurangnya mereka ada segulung ijazah. Yup. Saya bersusah sekarang, tanggung kedua2nya. Xpe lah. Saya tak pernah merungut saya tak ada duit. Depan ibu mahupun adik2. Wlpn kadang2 mcm tak cukup duit. Dan kalau ade sebarang masalah, sy pendamkan sahaja.

Semoga Allah beri saya kekuatan menghdapai segalanya.
Semoga Allah tetapkan hati saya. Amin...

No comments:

Post a Comment