Saturday, January 28, 2012

BeGiNI AkhirNYa....

Salam..

I'm back... for good insyaallah... back?? ok, let me explain. saya sudah activated balik my FB. reason? no reason. saje suka2.. tempoh percubaan sebenarnye. many gud news yang saya ketinggalan. my roomate at science dungun engaged. congratz and hepi for her. dengan my ex-school. unexpected. but life memang begitu kan. ketidakjangkaan itu merupakan satu bentuk keterujaan.

pengalaman dalam tempoh deactivated fb? jiwa lebih tenang. serius. macam x hiraukan dunia luar. sbb tu rase cam nak deactivated balik. membazir masa memang ya. bace status orang kat fb kadang2 menimbulkan pelbagai perasaan. sbb saya jenis yang akan endahkan semua benda. bukak page kawan2.. tau perkembangan terkini. perkembangan diri sndr xde jugak. haha. juz kidding.

hahaha
kadg2 saya rase menyampah dengan orang yang berpura2 di fb
bnyak yang indah kabar dari rupe
kenapa kite wat status
luahan perasaan ?
atau menarik perhatian orang untk komen
kenapa kite letak gambr kite
kongsi kegembiraan atau nak kongsi kecantikan
letak status wanita patut dipandang tinggi tapi kat luar bukan men free hair
berkasih sayang d fb
bgtau kami hanya kawan
apekah segala pendustaan ini
kite tak nampak
jemputan kawen di fb
sekadar cukup syarat
atau kite memang nak jemput.
sedangkan orang yang menjemput kadang2 tak kenal pun orang yang dijemput.
dusta...
wlpn tak semuanya begitu
masih ramai yang jujur.
adalah kejam untuk saya memaparkan segala keburukan
sedangkan terdapat jua kebaikan.
jangan disalah guna sahaja.
facebook terlalu terbuka.
untuk kite luahkan setiap titip perasaan yang terlalu peribadi.
kepada siapa hendak kite hamburkan kemarahan atau kekecewaan
tidak salah
bergantung pada individu kan.
ada orang mampu mengawal diri
ada yang tidak
akhirnya menjerat diri.
sebelum bertambah parah saya mengundurkan diri.

ok. lupekan berkenaan fb. pilihan di tangan masing2.

saya sayangkan sebuah persahabatan. sahabat dan kawan adalah berbeza. kita boleh berkawan dengan ramai orang tetapi untuk mencari sahabat sukar apatah lagi sahabat sejati. tiada manusia yang sempurna. berakhirnya sebuah persahabatan. saya maafkan. saya tak tahu di mana silapnya sebab hilangnya tiada kabar. kalau saya bersalah saya harap saya dimaafkan. dan jika bukan silap saya, saya juga sudi memaafkan. saya tidak mahu ada nya sengketa kerana hati akan lebih terluka.

sekian...

No comments:

Post a Comment